inte utan min dotter

Har inte hunnit/orkat bloggat idag. Har nyss kollat på en jättebra film med Mamma. Tycker verkligen att den är sevärd! Jag trodde den skulle vara jättedålig innan vi kollade på den, men det är en av dom bästa filmerna jag sett! Plus att den är verklighetsbaserad! :o

Handling: År 1984 tog Betty Mahmoodys man med sig familjen till hans hemland Iran. Men det slutar med att han bestämmer sig för att stanna - och plötsligt är Betty en fånge utan några som helst rättigheter som kvinna. Filmen är baserad på Betty Mahmoodys bok om sin flykt med dottern från Iran hem till USA.

Markus kommer hem till mig imorgon vid 17:00 typ så jag ska gå och lägga mig nu så jag är pigg tills imorgon. Så vi hörs imorgon! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0