Dag 13.

Dag 13 - Det här får mig att gråta.
Det finns ganska mycket som kan få mig att gråta faktiskt. Jag kan börja gråta när jag blir sjukt glad, alltså glädje-tårar. Sen finns det ju ledsna tårar också. Dom brukar komma när jag kanske tänker på något tråkigt som hänt i mitt liv. Om jag läser något sorgligt, ser en sorglig film och sånt där. När jag blir riktigt arg brukar jag också börja grina. Men det var faktiskt ett bra tag sen jag grinade nu. Brukar alltid tänka på "cry as hard as you want to, but just make sure that when you're finished, you never cry for the same reason again". Det har faktiskt hjälpt mig riktigt mycket. När man har grinat klart så kan man ta tag i anledningen till varför man började göra det från början. Och sen fixa till det och glömma. Annars kan det vara väldigt lätt att fastna och att man grinar för samma orsak flera gånger. Brukar även tänka på att "everything happens for a reason". Så om man t.ex gör slut med sin pojk/flickvän eller förlorar en vän. Så tänker jag alltid på att det fanns en anledning till att det blev så. Det brukar också göra saker mycket lättare för mig. Självklart så är det olika för alla, och alla sköter sorg och sånt på sitt eget sätt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0