4 konstiga vanor jag har

1. När jag ska sova så måste mina kuddar ligga på ett speciellt sätt. Alltså så måste den vita kudden ligga in mot väggen och den lila längst ut. Om dom skulle ligga tvärtom så skulle det kännas typ "fel" i kroppen så att jag till slut måste ändra dom. 

2. När jag åker bil och kollar ut genom fönstret och råkar kolla på dom där vita pinnarna som brukar vara vid sidan av vägen så måste jag blinka varje gång vi åker förbi en sån med bilen. Och om jag försöker att sluta blinka så måste jag typ slå till med fingret i benet när vi åker förbi. Enda sättet att sluta göra något av det när vi åker förbi en sån där pinne är att typ blunda eller att kolla rakt fram.

3. Sen har jag väl den där "tvångstanken" som ganska många har. Det där med att alla tal måste vara jämna. T.ex om jag kollar på tv så måste volymen vara på ett jämnt tal. Och om jag ska ställa alarm så måste det vara t.ex 8:00, det kan absolut inte vara 8:01. Då måste jag ändra. Känns faktiskt riktigt jobbigt att fylla 17 snart. Eftersom det är ett ojämnt tal.

4. Sen är det här också ganska vanligt. T.ex om man går ute på såna där stenplattor också råkar man gå på "strecket" med typ högra foten. Då måste jag gå med den vänstra foten också så att det blir "balans i kroppen". Nummer 2 och den här måste jag dock bara göra när jag kommer på mig själv. Som när jag råkar blinka precis vid en sån där pinne, då måste jag fortsätta. Eller när jag kommer på mig själv att jag gick på "strecket" så måste jag gå med andra foten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0